Merhaba,
Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu Kursu Web Günlüğü Topluluğuna Hoşgeldiniz.. Eğitim süresince bu topluluk, katılımcılarımız için kurs öncesinde ve devamında gerçekleştirilecek etkinliklerle ilgili, fikirlerini ve duygularını birbirleriyle paylaşacakları bir alan sunmaktadır. Her günün sonunda sizden günlüklerinizi eklemeniz ve kurs hakkında ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Bu alanda çalışırken kurumunuzdaki işbirliği ve öğrenme potansiyelini düşünün… Lütfen ilk etkinlik olarak yaşadığınız yada tanık olduğunuz bir başarı öykünüzü bu yazıya yorum olarak ekleyiniz… Tekrar hoş geldiniz..
MEB-YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ TEKNOLOJİ VE LİDERLİK FORUMU KURS PROGRAMI
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ TEKNOLOJİ VE LİDERLİK FORUMU KURS PROGRAMI
Adnan YAZGI-Pervin GÖZENOĞLU-Ayla KIZILTAN



Göreve başladığımda "kolay gelsin Yılmaz Efendi "derdik ona.Okulumuzun hizmetlisi ve orta okul mezunu idi. Ek dersleri her okul kendi belirlediği mutemetlere yaptırırdı. Yılmaz Efendi de evrakları getir götüre başladı. Bi açılım oldu onun için. Liseyi nasıl bitiririm demeye başlamıştı. Çok değil iki sene sonra okul camından ek dersleri mutemetin getirmesini beklerken asıl beklediğimiz Yılmaz"dı. Bu arada şimdilerde Atama ile ilgili bi işlemimiz olduğunda da MEM de Yılmaz Beyi arıyoruz.Lise sonrası üniversiteyi de kızından önce bitirdi. Şeflik sınavını da kazandı. Bence başarı budur. Hedeflemek ve hedeflerine korkmadan yürümek..,
YanıtlaSilYeni okulumda göreve başladığımda sanatsal ve müzik alanında bir çekingenliğin,güvensizliğin olduğunu fark ettim .Birebir yetenekli öğrencilerimizle görüşerek ve öğretmen arkadaşların desteğiyle müzik korosu oluşturup THM il yarışmasında derece alınca bizden bir şey olmaz denilen öğrenci grubumuzun çalışmak ve cesaretle nelerin başarıldığını anlaması gerçeğine ulaşmış olduk.
YanıtlaSilBir köy ilköğretim okulunda yöneticilik yaparken, daha önce hiç oynamadığım ve kurallarını bilmediğim hentbol sporu için okul takımını çalıştırmaya başaldım. Öğrencilerimin azim ve gayretleri, bende bu sporun bütün teknik kurallarını öğrenmemi sağladı. Öğrencilerimle beraber yoğun bir çalışmayla ilimizde küçükler ve yıldızlarda bir çok birincilik derecesini elde etmeyi başardık. Hatta gruplarda Türkiye yarı finaline yükselme başarısını gösterdik. Başarıya giden yol iyi bir çalışma ve ekip ruhundan geçer.
YanıtlaSilİlk görev yıllarımızda daha duyarlıymışız. Göreve başladığım kasaba çokta yoksun bir yer olmamasına rağmen eğitime kapalı hatta okuyanı ayıplayan bir yerdi. Bırakın kızları erkek çocuklarını dahi okula göndermezlerdi. Okul 3 öğretmen ve 15-20 öğrenciliydi. Çok kapı çaldık, çok kişi misafir ettik. Fizik öğrt. olmama rağmen sosyoloji dersi bile verdim. Öğretmen sayımız arttıkça çok güzel şeyler başardık. Özel kurslar, denemeler, aile ziyaretleri beraber oyunlar... Akla gelen herşey. Beraber başardık onlarla. Kasabada rahat yürümeyi de,İle tek başlarına gidebilmeyi de .Kendi mezunlarımızı verdiğimiz sene Ösym nin verileri çok iyiydi. Öss sınavında il birincisi bir lise...Gerçi başarı hizmetlimizden bile belli :) Lider kimdi ? düşünmek lazım.
YanıtlaSilHem öğrenim hayatımda, hem de öğretmenlik hayatımda yaşadığım veya tanık olduğum birçok başarı hikayesi anlatılabilirdi bu küçük sayfalarda...Fakat beni ençok duygulandıran,en kendimden hissettiğim başarı öyküsü,bu sene oğlumun kazandığı santranç birinciliğidir. Oğlum gönüllü olarak okulda bu yarışmaya katılmak istemiş.Öğretmenleri de onu kıramamışlar.Tabi tüm bu olanlar yarışmaya birgün kala gerçekleşmiş.Oğlumun akşam evde çok istekli ve heyecanlı olduğunu gördüm.Bunun üzerine tüm işimi gücümü bıraktım. Oğluma o akşam, saatler boyunca satranç oynayacağımızı, bazı satranç detaylarını uygulayacağımızı söyledim.Çok mutlu oldu.O akşam saatler boyunca çalıştık.Fakat eski bir satranç çalıştırıcı gözüyle baktığımda oğlumdan pek de umutlu değildim.Kendisine sürekli bu yarışmanın çok önemli olmadığını,sonuç her ne olursa olsun turnuva çıkışında birlikte eğleneceğimizi, bu yarışmaya katılma cesareti gösterdiği için onunla gurur duyduğumu söyledim.Yarışma günü ikimizde çok heyacanlıydık. Kaydımızı yaptırdık.Görevli, 7 ve 8 yaş kategorisinin birlikte mücadele edeceğini söyledi.Turnuva başladı.Oğlum ilk mücadesinden, 1 dakika sonra galibiyetle döndü.İkinci mücadelesini kaybetti.Üçüncüsünü de...Ben oğlumun üzüleceğini düşünerek onu yarışmadan çektim.Söz verdiğim gibi gidip dışarıda eğlendik.Yarışma öğleden sonra devam edecekti.Eve döndüğümüzde olan biteni annesine de anlattık.Annesi ne olursa olsun devam etmemmiz gerektiğini, ayrılmamızın hoş olmadığını söyledi.Ben çok yorulduğumu söyleyince, yarışmaya devam etmek için can atan oğlumu öğleden sonraki turnuvaya annesi götürdü.Anlattıklarına göre turnuvaya kan ter içinde son anda yetişmişler. Oğlum öğleden sonra, bir galibiyet, bir malubiyet , bir de hükmen galibiyet almış.O akşam annesi ile eve döndüler.Oğlumu tebrik ettim.Benim için önemli olan 7 yaşındaki bir çocuğun gösterdiği cesaretti.Oğlum bunu fazlasıyla başarmıştı.
YanıtlaSilAradan bir gün geçti.Bana bir telefon geldi.Telefondaki yetkili satranç federasyonundan aradığını ve oğlumun şampiyon olduğunu söylüyordu.Ben yetkiliye bir yanlışlık olabileceğini, oğlumun turnuvada üç kez yenildiğini belirttim. Onlar da yanlışlığın olmadığını, madalyayı almamız için gelmemizi tekrar söylediler. Oğlumu da alarak federasyona gittik.Meğerse oğlumun yenildikleri 8 yaş grubundaki çocuklarmış.7 yaşların ise hepsini yenmiş.Değerlendirme her yaş gurubunda ayrı ayrı yapılıyormuş. Bu nedenle oğlum 7 yaş birincisi olmuş.Çok sevindik.Yetkili, oğlumun boynuna birincilik madalyasını takarken onun çakmak gözlerinde gördüğüm heyecanı asla unutamam...Peki bu başarı kimindi? Belki ona bu fırsatı tanıyan öğretmenlerin, belki onu gece boyunca çalıştıran benim, belki yenilgiden yılmayan annesinin, belki de hepimizin... Ama en çok da o küçük yüreği ile babasının gözüne girmeye çalışan oğlumundu bu başarı...Bu başarı oğlum kadar bana da tekrar yılmadan savaşmayı öğretti. Bu başarı, talihin de yalnızca inanarak çalışanların ve umut edenlerin yanında olduğunu öğretti.
Çocukları otistik olan bir aile öğrencilerini okulumuza kaydettirmek istedi.Bir çok liseye başvurmalarına rağmen red yanıtı almışlardı.Aile çocuğunu bu öğrenciler için açılan okullara vermek istemiyordu.Pek bir katkısı olmadığını düşünüyorlardı. Ailenin istekli olması bizi de umutlandırdı. Öğrenci ilk geldiğinde göz teması bile kurmazken şu anda bizden çay ister hale geldi. Bililişim bölümünü bitirerek lise diploması almasına sadece 3 ay kaldı. On parmak bilgisayar kullanabiliyor.Biraz ingilizce bile biliyor.Kar kış demeden çok uzaklardan hiç devamsızlık yapmadan okula devam etti. Öğrencideki değişim kendisini takip eden doktorları bile şaşırttı. Şimdi öğrencinin otistik olup olmadığı bile tartışılıyor. Bu başarıda emeği bulunan anne baba ,okulumuz öğretmen ve yardımcı hizmetlilerini tebrik ediyorum...
YanıtlaSilAdıyaman Besni Kız Meslek Lisesinin spor salonunu kullanmak için müdire hanımın kapısını çaldığımda lisenin beden eğitimi öğretmeni olmadığını ve bir şartla salonu kullanmama izin vereceğini söylemişti. Bu durum karşısında 650 öğrencinin okuduğu okuldan genç bayan voleybol ve masa tenisi takımı seçmeleri gerçekleştirdim ve çalışmalara başladım. Her iki ekipte 1998-1999 sezonu Adıyaman 1 çıktı ve gruplara gitti. O dönemlerde tütün ekiminin bölgede önemli geçim kaynağı olmasından dolayı tütün yolmada kız çocukları okullarından alınmak suretiyle tarlalarda yoğun bir şekilde ucuz işgücü olarak çalıştırılmaktaydı. Voleybol ekibinden 3 kız öğrencimiz yaşadıkları atmosfer,koyduğumuz hedef ve verdiğimiz destek sayesinde Beden Eğitimi öğretmeni oldular ve halen meslek hayatlarına devam ediyorlar. Ayrıca masa tenisi takımımız lisanslı sporcu yapılarak Kaymakamımızın destekleriyle Ardahan ilinde yapılan Anadolu kupasına da katılarak ve 1.olarak Besni Yeşilyurt Spor Kulübü adına Türkiye Masa Tenisi 3.Liğine yükselme başarısı göstermiştir, ve daha sonraki sezonlarda bayanlar 1.liğine kadar yükselmişlerdir. Sevgi ve Saygılarımla.
YanıtlaSil2006 yılında Van ili Erciş ilçesinde yönetici olarak görev yaparken, ilçeye bağlı tek öğretmenli bir köy okuluna görevlendirilmiş bir ücretli öğretmenin (atama bekleyen); derme çatma bir okulu yeniden dizayn etme başarısına tanık olmuştum. Öğretmenimiz, gönüllü bireyler bularak öncelikle okulun fiziki yapısını düzenlemişti. İdealist öğretmenimiz, sonra da okul ile ilgili var olan mevcut durumu anlatan bir kompozisyon yazmış ve kompozisyonunu da okul resimleri ile görselleştirmişti. Köyde yapmak istedikleri projelerini de kompozisyon metnine işlemişti. Hazırladığı bu metni, eğitim yazarları ile paylaşmıştı. Paylaşım sonucunda yapılan gazete haberleri ve ardında açılan kampanyalarla, belirtilen köy okuluna, 3 kamyon dolusu giysi, kitap, kırtasiye araçları, bilgisayarlar, sıralar... gibi eğitim araçları gönderilmişti. Gelen yardımlarla, hem okulunun gereksinimlerini karşılamış, hem de çevre köylere de yardımların ulaşmasını sağlamıştı…
YanıtlaSilBirleştirilmiş sınıf eğitimi yapılan bu okulda etkinlik temelli anlayışı yerleştirmeye çalışan idealist öğretmenimiz, 3 ay gibi kısa bir sürede, öğrenci etkinliklerinden oluşan bir sergi açmıştı. Etkinlikler aracılığı ile oluşturmaya çalıştığı kültür aracılığı ile okula gelmeyen kız çocuklarının da okula devamını sağlamayı başarmıştı...
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzde görev yapan görme engelli memurumuz Davut beyin azmi, başarısı ve hayata bakışını kısaca anlatmak istiyourum. Davut bey 14-15 yaşlarında görme kaybı yaşayark görme özürlü olmuş ve lise 1. sınıfta okurken okuldan ayrılmak zorunda kalmıştır.davut bey insan hayatında çok önemli olan görme duyusunu kabetmesine karşılık hayat bağlılığı ve yaşam sevincini kaybetmemiş bir şahsiyettir. Ortaokul mezunu olarak özürlü memur alımından hizmetli olarak Şabanözü'nde bir okulda devlet memurluğuna başlamıştır. Bundan sonra açık liseden mezun olmuştur. görevde yükelme sınavında da başarılı olarak memur kadrosuna atanmıştır.Şu anda üniversite sınavında başarılı olup iki yıllık yüksek okulda yükseköğretim yapmaktadır. Dersleri ailesinin ve arkadaşlarının yardımı, sesli ders dinleme metotları ile aziimle tamamlamaktadır. davut beyevli ve dört çocuk babasıdır. dairemizdeki fotokopi çekimleri, sanral işleri, bozuk araç-gerecin tamirat işlerini başarı ile ve kusursuz yapmaktadır. Bir evin elektrik tesisatını döşeyebilmkte, elektronik cihazlarıda tamir edebilmektedir. çevresine pozitif enerji veren, sabırlı ve hoşgörülü bir yapısı ve hayatla barışı bir yapısı olan inançlı bir insandır.Kurumumuzda herkes Davut beyi çok sever ve ondan öğreneceği çok şey olduğunu bilir; saygı, azim, sabır, inanç ve başarma duygusu gibi en önemliside yakınmaya değil sahip olduklarımızla daha çok şeyi yapabileceğimiz bilincinde olmamız gibi... başarı tesadüf değildir diyerek saygılar sunuyorum.
YanıtlaSilOkul olarak sosyoekonomik düzeyi düşük öğrenciler gelmekte ve sınavsız alım yapmaktayız. Bu sebeple gelen öğrencilerin hem gelecek beklentisi oldukça düşük hemde eğitimleri yetersiz. Bu fikrimizi değiştiren öğrencilerimizden biri Savaş. İlk defa dersine girdiğimde daha önce dersine giren öğretmen arkadaş bu öğrenci çok zeki demişti. Ancak basit bir soruya verdiği cevap beni hayal kırıklığına uğrattı. Fakat konular ilerledikçe ve zorlaştıkça Savaş bizim dahi uğraştığımız sorulara çok kısa cevaplar vererek zekasını ispatladı.
YanıtlaSilOkulda derece yapan öğrencimiz doğru bir şekilde yönlendirdik ve ilk defa okulumuzdan mezun bir öğrenci bu kadar yüksek bir puan aldı ve Türkiye 173'üncüsü oldu. Şu anda Boğaziçi Üniversitesi Bilgi yönetim sisteminde son sınıf öğrencisi.
son yıllarda kızların okula devamı konusunda biz ilköğretim Müdürlerine Liseye gidecek öğrencilerin velileriyle görüşüp ikna etmek gibi fahri bir görevle memur edilmiştik. Halen de devam ediyor. Velisiyle görüştüğmüz orta başarısı olan bir kız öğrencimizin; uzun süre velisini ikna etke çabamızın sonucunda veliyi ikna edememiş ve bir o kadar üzülmüştüm. Ancak öğrencinin okulun ilk günlerinde çocuğun; öğretmenim benim okula gidiş dönüş ücretimi hallederseniz, kaydımı yaptırırsanız okulagidebilecekmişim'. Demesi üzerine çocuğun kaydını okula yaptıdım. Kayıt evraklarını da okulundaki Müdüre hanımı tanıdığım için yaptırdım.....Ve 1.dönem sonu ilköğretimde pek de başarısı olmayan bu kız öğrencimiz Teşekkür Belgesi ile gelip sevincini ve mutluluğunu paylaşması benim başarabildiğim, okul ile ilgili son mutlu olduğum olaydır. Teşekkürler.
YanıtlaSilOkuluma Şubat 2010 yılında atandım. O tarihten bu zamana yaklaşık olarak iki yıldır birçok faaliyetler gerçekleştirdik.
YanıtlaSilGedikhasanlı Şehit Mustafa Önder İlköğretim Okulu, aynı günlerde Hayırsever İşadamı Bilal ŞAHİN Bey ve hizmetleri ile Fedakâr okul öğretmenleri, yöneticilerimiz ve okul aile birliğinin girişimleri sonucu birkaç telefon görüşmesiyle okulumuzun kaderi değişmiştir.
Görüşmeler sonucu; ‘Müdür Madem sen yeni atandın seni sevdim; senin de amirlerinin yanında bir prestijin olsun’ Diyerek yardımlarıyla şu çalışmalar gerçekleştirilmiştir.
1. 10 ar adet daha Akıllı tahta ve dizüstü bilgisayar ve ses sistemleri ve sarf malzemelerinin temin edilmesi,
4.Okulun ve bütün birimlerinin topyekûn tadilat ve onarımdan geçirilmesi ile
• Her iki katta da 3 er Adet tuvalet yapımını bütün donanımlarını, kanalizasyonları dâhil, tavana kadar Fayans, sensorlu lambalarına varıncaya kadar Güneş Enerjisi ile birlikte modern bir tarzda yaptırılmış,
• Okulun bütün birimlerinde kablo, modem tesisatı ve sarf malzemeleri ile kanallarının modern bir görüntü içinde Kablosuz internet sistemi kurdurarak enteraktif sınıflara kavuşmamızı sağlamış,
• Okulumuz iç, dış cephe ve pencere demirlerinin boyası yapılarak yepyeni bir cehre kazandırılmış,
• Okumuzun Müdür, Müdür Yardımcısı ve Öğretmenler odaları tefriş edilerek büro tipi masa, sandalyesi; yerlerin laminant ile kaplanması, Sınıflardaki bütün öğretmen masalarının ve sandalyelerinin büro tipi olması sağlanmış,
• Okul içi ek birim olarak açılan odalar için; İç duvarların tamir ve tadilatı, boyanması, Mutfak dolaplarının takılması plastik pencere, kapı, elektrik tesisat sarf malzemeleri ile kanallarının modern bir görüntü içinde yapılması sağlanmış,
• Okulun ihata duvarı tadilattan ve tamirden geçirilerek; yer yer 1-1.5m yükseltilmesi, boyanması, Girişin değiştirilip; demir kapı taktırması, binanın sahanlık çevresinin karo ile kaplanması ile bir özerlik ve özellik kazandırılmış,
• Okulun bütün sınıf ve birimlerinin yer fayansı ile kaplatılarak; iç dizaynı istenilen ve temiz bir görünüme kavuşturulmuştur.
6. Bütün lojmanların ve Halk Kütüphanesinin büyük onarımdan geçirilmesi ile
• İç duvarların tamir ve tadilatı, boyanması, Mutfak dolaplarının takılması modern bir banyo, tuvalet ve mutfak yapılması,
• Yerlerin laminant yapılması, tavanların plastik ters tavan, pencerelerinin plastik, kapıların çelik kapı yapılması, demirlerin boyanması, karo, kartonpiyer ve fayansla düzenlenmesi,
• Kalorifer peteklerinin ve sistemlerinin çekilmesi(Kazan Hariç)
• Çatıların onarımında Çatı oluklarının ve Güneş Enerjisi takılması, Uydu Anten Çanaklarının takılmasıyla lojmanları kullanır hale getirilmesi,
• Lojman Çevresinin duvarla çevrilerek boyanması, demir kapı taktırması ile bir özerlik ve özellik kazandırmıştır.
7. Anasınıfımızın büyük onarımdan geçirilmesi ile
• Bütün kapı pencere ve çatının aktarımı oluk takılması, iç dış boyası, mutfak dolaplarının takılması, Akıllı Tahta ve bütün malzemelerinin verilmesi, tuvalet ve lavaboların öğrencilerin boylarına uygun yapılması; bütün yerlerin şagi halı ve laminatla kaplanmasıyla;
• Bütün öğrencilere eğitici ve öğretici materyal ile oyuncak, sarf malzemeleri Fen ve doğa köşelerinin oluşturulması sonucu modern bir anaokulu görüntüsü kazanmıştır.
Yaz tatilinde Belediye Başkanımızın ve hayırseverimizin yardımları ile öğrencilerin ve bütün köy çocuklarının hepsine karne hediyesi olarak bisiklet(340 adet) aldırılmış ve
Son olarak da okulumuz bütün öğrencilerinin170 adet okul forması ve ayakkabıları ile 180 adet okul sıralarını da modern olanlarla değiştirerek Çağdaş görünüme kavuşturulmuştur.
Benim başarı öykümün kahramanı komşumuz Duran amcadır. Kendisi maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamamış, fakat azmiyle dışarıdan bitirme imtihanlarıyla ortaokulu, liseyi bitirmiş. Duran amca liseden sonra da girdiği sınavda da yeterli puanı alarak meslek yüksek okulunu da kazandı ve bitirdi. Onun bu azmi benim için gerçek bir başarı hikayesidir.
YanıtlaSilİşitme engelliler ilköğretim okulunda müdür olrak çalışmaktayım.öğrencilerin başarıları açısından okula ilk atandığımda biraz tedirgindim.ancak çalışmalarımızla öğrencilerimizin ssosyal etkinliklerde ve sporda başarılı olduklarını görünce tereddütlerimin yersiz olduğunun farkına vardım ve çalışınca engelli kişilerin de başrılı olacağı alanların var olduğunu anladım,geçmiş iki yıl sporda Türkiye üçüncülüğümüz oldu.ve çalışmaya devam dedik.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil