Değerli yol arkadaşlarımız,
Lütfen birinci güne ilişkin düşüncelerinizi yorum kutucuğuna ekleyiniz.
Bugün İşlenen Konular:
Lütfen birinci güne ilişkin düşüncelerinizi yorum kutucuğuna ekleyiniz.
Bugün İşlenen Konular:
- Kursun genel tanıtımı
- Tanışma ve Başarı Hikayeleri
- Dünyada ve Türkiyede Eğitim Teknolojileri.
- Teknoloji Uygulamalarında Hedefler ve Eğitim Liderlerinin Rolü.
- Türkiye’de Eğitim Teknolojisi Yatırımları ve Fatih Projesi
- Fatih Projesi Örneğinde Planlama: Okul Teknoloji Planı, Kişisel Eylem Planının Gözden Geçirilmesi..
"Uyudum, rüyamda hayatın sevinç olduğunu gördüm, sonra uyandım, hayatın görev olduğunu anladım. Çalışmaya başladığımda bir de baktım, görev de sevinç olabiliyormuş."
Rabindranath TAGORE
Rabindranath TAGORE


1.gün olarak kursun ruhunun doğru nakledildiğini düşünüyorum. Ayrıca farkındalık yaratma ve kalan eğitimlerin başarıya ulaşması açısından güzel bir başlangıç olduğunu düşünüyorum. Emeklerinizden dolayı teşekkür ediyorum.
YanıtlaSilBugün tanışma ve kurs hakkında bilgi edindik ve anladığım kadarıyla eğitim sistemimizde daha önce yapılan çalışma ve yatırımlarda "Biz yaptık oldu, alın kullanın" yaklaşımı vardı. Herhangi bir planlama ve geri bildirim olmadığı için gerçekleştirilen diğer tüm yatırımlar beklenilen aşamaya ulaşmamıştır.
YanıtlaSilFatih projesi ise bir yol haritası ile gelmektedir. Yani bu proje ile planlı bir şekilde tüm katılımcılardan en fazla verim sağlanmak istenmektedir. Bu amaçla en üst düzeyden en alt düzeye kadar her yol arkadaşının üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerekmektedir.
Umarım pilot bölgelerden alınan geri bildirimlerle ve uzman kişilerin görüşü alınarak projedeki aksaklıklar giderilir ve ilk defa bir projeden en fazla verim sağlanır.
Bir eğitim denetmeni olarak, wiki- blog vb. üzerine yapacağım çalışmların bana artı şeyler katacağının bilincindeyim.İlk gün için teşekkürler...
YanıtlaSililk gün yorumum olarak buradan geldiğim gibi dönmeyeceğimi düşünüyorum. Kursun mesleki gelişimime olumlu katkılar sağlayacağını inanıyorum. Ayrıca da ülkemin değişik yöre, bölge ve şehirlerinden de yaklaşık 25 tane öğretmen arkadaşı tanıdığım içinde çok şanslıyım.
YanıtlaSilForuma Katılmadan Önce; gelen -e postaların son derece aydınlatıcı olduğunu, hazırbulunuşluluk düzeyini yüksek tuttuğunu belirtirken;
YanıtlaSilŞimdi ise Formun beklentilerim doğrultusunda biraz sıkı bir çalışma ve zevkle süreceğinin farkındayım. Kurumuma bir Teknolojiplanı götüreceğimi ve öğretmenlerimle de tekrar Okul Teknoloji Planı Yapacağımızı hayal edebiliyorum. Bloglar ve wiki de belki görüşürüz.
Kurs ilk günü tanışmalar ve açıklayıcı bilgilerle geçti. Gökkuşağı etkinliği güzeldi. Bu etkinliği bilsemde uygulayacağım.Yaşanmıs hikayelerde etkiliydi.Teorik bilgiler ve uygulamalar bakısımızı değiştireceğine inanıyorum.Teknoloji ve liderlik formunun bizlere olumlu kazanımlar kazandıracaktır.
YanıtlaSililk günde yapılan konuşma ve değerlendirmeler yararlı oldu. Bu kursa başvuru yaparken beklentim daha azdı. Şimdi beklentim yükseldi ve umarım çalışarak beklentilerimin içini doldurabilirim.
YanıtlaSilTeknoloji ve liderlik forumunun ilk günü yeni arkadaşlarla tanıma, başarı hikayeleri, yaşantılar, Fatih projesinin oluşu ve gelişimi, projenin aşamaları, projenin uygulamasında bizden beklentiler, bizim proje hakkındaki kazanımlarımız konularındaki etkileşimler ile geçmiştir. Fatih projesinin eğitim sisteminde oluşturacağı etki ve değişim hatta sistemde teknolojik anlamda çağ atlama konusunda daha da bilinçlenmiş ve farkındalığımızın arttığını ilk gün hissettik. Umarım beşinci günde bu fikirlerimiz daha da pekişmiş olur. ayrıca bir eğitim yöneticisi olarak ilçemizde ve okullarımızda proje ile ilgili hazırlıklara ve bilinçlendirme çalışmalarına bir an önce başlamamış gerektiğini anlamış olduk. Sunumları ve paylaşımlarından dolayı eğitmenlerimize ve grubumuza teşekkür ediyor, yarın görüşmek üzere herkese iyi geceler diliyorum.
YanıtlaSilYorgunluk ve birazcık da tembellikle...:)) oturmayan taşlar olabilir. Ancak, bireysel çalışmaların sağlayacağı katkı ve emeklerinizle oluşturduğunuz sunumlarınız ile kurs sonunda tüm sorulara yanıt bulabileceğimi düşünüyorum. Emeğiniz için teşekkürler,
YanıtlaSilSöz konusu proje tartışılmadan kursun amacına yönelik çalışmalara ağırlık verilmesi ve kursiyerlerin hazır bulunmuşluk seviyelerinin farkına varılarak anlatımların yapılmasıyla verimliliğin daha iyi olacağına inanıyorum
YanıtlaSilBaşlangıçlar her zaman zor olur derler bi o kadarda heyecanlı. Bugün de benim için öyleydi.Heyecanlı. Grup çalışmaları başlayınca daha da farklılaşan ve güzelleşen bi ortam ve öğrenme olacağını düşünüyorum. Bence bu gün "L" olduk.
YanıtlaSilMerhabA.Bugün ilk gün tanışma ve kursa uyum süreciydi.Kurs bitiminde yeni bilgi ve birikime sahip olarak geri döneceğim düşüncesindeyim.Herkeze teşekkürler
YanıtlaSilİlk gün, teorik bilgi ve kavramların ağırlıkta olduğu bir çalışma yaptık. Bugüne bakarak kalan dört günün ne şekilde geçeceğini tahmin edebiliyorum.Düşündüğümün aksine teknolojik aletlerin ne şekilde kullanılacağından ziyade teknoloji ve liderlik kavramları üzerinde duruldu. Bu açıdan bakıldığında forumdan elde edilen kazanımları sadece "Fatih Projesi" için değil bundan sonraki benzer durum ve projeler içinde kullanabilirim. Oturumların içeriği ile verilen araların sürelerini gösteren bir çizelgenin oluşturulması programın akışı hakkındaki belirsiziliği ortadan kaldırabilir.Sabah yapılan ısınma aktivitesinin (gökkuşağı) sayısı arttırılıp oturumların arasına serpiştirilebilir. Özetle ilk gün "Teknoloji konusunda nasıl bir liderlik sergileyebiliriz?" sorusuna tecrübelerimiz doğrultusunda "Forum" formatında cevap aradık.
YanıtlaSilPANİK OLDUM.ZORLANDIĞIMI DÜŞÜNÜYORUM BUNUN NEDENİ İSE KONUNUN ÖNCE ANLATILMAMASIYDI. İŞLEM BASAMAKLARINI ÖĞRENDİKÇE İŞLERİN BİRAZ DAHA KOLAYLAŞIRMI?
YanıtlaSil02 nisan 2012 Eğitimde Fatih Projesi Liderlik Forumu Seminerinin ilk günü olarak çok şey öğrendim. Neler mi?Birbirimizi tanıdık ve çalışmalarda yardımlaştık. Bilenler bilmeyenlere yardımcı oldu.Arkadaşlıklar kuruldu.Ve bu projenin eğitim öğretimde kaliteyi artıracağı inancı bende oluştu.Günümüz verimliydi.Katkısı olan herkese sonsuz teşekkürler.
YanıtlaSililk gün geç başladım.bilgisayar sıkıntılı olduğu için biraz telaşlandım süreç içerisinde arkadaşlarla tanışma ve sunan arkadaşların rahatlık veren tavırları beni rahatlattı.çok şey öğrendim işbirliği ve yardımlaşma güne vuran dalgaydı.
YanıtlaSilİkinci gün:Forumun önemini ve gereğini daha iyi kavradım.Grup çalışması ile daha güzel şeyler üretileceğine dair inancım arttı.İlgili linkleri daha iyi kullanmayı öğrendim.Verimli geçti benim açımdan.
YanıtlaSilBeklentim Fatih projesi idi ama yinede bana bir şeyler katacağına inanıyorum.
YanıtlaSil