“Bazı insanlar karanlık bir mağarada, doğdukları günden beri mağaranın kapısına arkaları dönük olarak oturmaya mahkumdurlar. Başlarını da arkaya çeviremeyen bu insanlar, mağaranın kapısından içeri giren ışığın aydınlattığı karşı duvarda, kapının önünden geçen başka insanların ve taşıdıkları şeylerin gölgelerini izlemektedirler. İçlerinden biri kurtulur ve dışarı çıkıp gölgelerin asıl kaynağını görür ve tekrar içeri girip gördüklerini anlatmaya başlar ama içerdekileri, duvarda gördüklerinin zâhiri olduğuna ve gerçeğin mağaranın dışında cereyan etmekte olduğuna inandırması imkansızdır.” “Mağara benzetmesi”/ PLATON
Bugün işlenen konular:
Liderlik Davranış ve Standartlarının İncelenmesi. (ISTE vb.)
Dünyada ve Türkiyede Standart Kavramı ve Eğitimde Uygulamaları
Eğitim Teknolojisi Yatırımları ve Bu Yatırımlara İşlerlik Kazandırılması.
Eğitim Teknolojisi Yatırımları: İdealize etme, Planlama, Uygulama ve Örnekler
SINAV
Yorumlarınız bize rehber olacaktır...


Ülkemizdeki eğitim politikalarının doğru temellere oturtulması insanların ihtiyaç ve taleplerine uygun tasarlanması neticesinde ISTE ve buna benzer diğer oluşumların öngördüğü standartlara ulaşacağına olan inancım tamdır. Üretici olmak dileğiyle...
YanıtlaSil05 Nisan 2012 Dördüncü Gün:İnsanların ihtiyaçlarına cevap verecek bir eğitim politikası onların yaşam kalitelerini artıracağı inancındayım.
YanıtlaSilBugün Standart kavramını ele aldık. Bu kavram düz anlatılabilirdi ama yerinde bir kararla tartışma ortamı oluşturuldu. Eğitim sistemimize ait standartları forum formatında tartıştık. ISTE standartları kavramına giriş yapıldı.
YanıtlaSilBastığın yerin iki ayağının kapladığından daha büyük olamayacağını anlamak ne büyük bir mutluluktur.
YanıtlaSilFranz Kafka
Türkiye ve dünya ölçeğinde liderlik ve standartlarını karşılaştırmalı olarak gördük ve öğrendik teknoloji ve kullanımı eğitim liderliği ilintilerini kavradım sınavla da bir anlam kazanmış oldu.
YanıtlaSilKonuların düz anlatımla değil tüm kursiyerlerle tartışılarak yapılması güzel.
YanıtlaSilDördüncü gün standartlar, eğitimde değişiklik ve son gelişmeler forumda tartışıldı. Teknolojinin eğitimi sadece tek başına değiştiremeyeceği, değişimde önemli bir araç olduğu ancak değişimin üst yönetimin planlaması, mevzuat ve uygulayıcılardan etkileri konuları görüşüldü. Uygulama ve sınav yapıldı. Uzun zamandır yaşamadığımız öğrenci psikolojisini bugün yaşamış oldum. Tabiki bir çok da ev ödevimiz oldu. işimiz zor, çok çalışmamız lazım, ne de olsa artık öğrenciyiz. Çok şükür yarın öğrenciliğimiz bitiyor, umarım mezun oluruz. Tabiki espiri olsun dedim, kurs hocalarımıza ve gruptaki tüm arkadaşlara teşekkür ediyor, iyi çalışmalar diliyorum. sevgi ile kalın saygılarımla...
YanıtlaSilLider olmak kolay değil.Her işten anlaman gerekiyor.21 yy. liderleri işi daha zor,sürekli koşturmak zorundalar.Beş günlük kurs da bizleri aydınlattığınız için teşekkür ediyorum.
YanıtlaSil4. GÜN DE BİTTİ E sınav ile bilgilerimizi ölçtük. Okul Teknolji planımızda hazır. 3.GUPTA EKİP ÇALIŞMASI VE GRUP RUHU GERÇEKTEN GÜZEL VE ETKİLİ OLDU HERKEZE İYİ GECELER
YanıtlaSilFarklılıklar içinde bütün olabilmek güzeldir. Eğitmenlerimize ve arkadaşlarımıza teşekkürlerrrr.
YanıtlaSilBu kurs bizi gerçekten çok zorladı...Ama Sarp dağlardan sonra engin denizlere yelken açtığımızı hisseder gibi olmuyor değilim. Haydi Yelkenler Fora Başka Limanlarda buluşmak yeni ufuklar açmak ümidiyle....
YanıtlaSil4. gün, web 2.0 araçları üzerinde yaptığımız bireysel çalışmalarla öğrenilenler pekiştirilmektedir. Ayrıca bugün tartışılan ISTE standartları ile de okul süreçlerine uyarlanabilecek standartların oluşturulması gerekliliği de hissedildi.
YanıtlaSilKurs dolu ve verimli geçiyor. Farklı alternatiflerin nasıl kullanılacağına örneğide görmüş olduk.
YanıtlaSilÖğrenmeye devam..Standartlar hakkında konuştuk. Farklı bakış açıları ile konuyu ele aldık.
YanıtlaSil